Tuesday, 2 April 2013

Let Me Share Satu Teknik Rahsia.. Ramai Orang Tak Tahu Lagi

********************************
Updated: June 2013
Ada yang sent email to me mengatakan dia dah try tekik ini, but still can't get the profit.
Caution!: 
Teknik ini adalah umpama salah satu strategi dalam buku manual pemanduan kereta Formula 1.
Jika anda diberikan hadiah sebuah kereta F1 oleh Michael Schumacher,
adakah anda boleh terus memandu dan mendapat tempat pertama?
Ramai orang boleh memandu kereta, tapi tak semua boleh memandu kereta F1,
dan untuk menjadi champion dalam pertandingan F1, bukan dengan sekelip mata..
Untuk berjaya, perlu membuat persiapan rapi dan teliti dari semua sudut, tahap basic, medium dan advance perlu dikuasai, ia memakan banyak masa, training and experiences.
Banyak kali saya ingatkan juga, teknik is just 20% only penentu kejayaan,
the other 80% adalah DIRI TRADER itu sendiri (dari segi disiplin, mind and metal strength, attitude, money management, psikologi dan emosi).

Nampak simple, tetapi it need practice.
Kalau semudah itu, semua orang nak jadi F1 driver,
cuma perlu pandu kereta, dan bila menang dapat hadiah juta-juta.

********************************

2 April 2013

BUKTI 
Statement Terbaru Hari Ini (Panas! Baru keluar oven!)
Profit boleh dirujuk pada bahagian kanan sekali.

Date: 1 April 2013 & pagi 2 April 2013
Instrumen yang di niagakan: Gold/Emas
Keuntungan: USD 1,120.30 (RM 3,455.01)   
* [rate 2 Apr 2013: USD 1=RM 3.08]

Keuntungan sehari : RM 3,455.01


Statement di atas adalah statement terbaru saya. Semalam dan pagi ini. Pada mulanya nak attach statement semalam punya je, tapi pagi tadi sambil breakfast, market nampak sesuai untuk di trade, so saya masuk market dengan yakin. Semuanya positif. Income sehari, sama dengan income saya sebulan semasa bekerja dulu.

Ianya sebagai bukti. Yang latest. Bukan yang dua atau tiga tahun lepas punya recycle statement. Bukti yang menyatakan, we can make money di internet ini, dengan cara paling selamat untuk jangka panjang. Yang penting, kena pilih jalan yang betul. 



* Update: 3 April 2013
Malam tadi harga emas, ada buat terjunan, ala-ala Pandalela. Siapa yang sell, memang masyuk banyak, siapa yang modal besar boleh dapat untung berpuluh ribu ringgit dalam satu malam. 

Apapun, saya prefer trade dengan relax, tak kan lari gunung emas dikejar. Saya tunggu timing yang cantik, dan alhamdulillah pagi ni sambil-sambil minum air kopi O, dapat USD 227.00 (+-RM 700.00). Syukur.




* Update: 4 April 2013
Saya tak trade setiap hari. I follow the trend, dan hanya akan trade jika situasi betul-betul meyakinkan. Tak boleh main redah je. Semalam, acara 'terjunan' masih berlangsung. Harga emas masih downtrend. Apapun, walau saya hanya trade one way, masih boleh ambil profit. Di sini saya sertakan, sambungan hasil trade pagi semalam, saya continue 'menjala' malam tadi, dan 'memancing' kejap pagi tadi. Jala tak lebar, dan sampan pun tak besar, tapi syukur. Alhamdulillah. Total, USD 1,082.00 (+- RM 3,300.00).



*Update: 5 April 2013
Alhamdulillah, walaupun harga emas belum ada simptom2 untuk betul-betul nak naik, malam tadi punya income, USD 609.00 (+-RM 1,827.00). Syukur. Disiplin & mental strength come first in trading, teknik dan skill jadi nombor dua penting. Trade without emotion. Alhamdulillah, semuanya positive.

Esok, Sabtu dan Ahad market closed.


* Prestasi Mingguan: Dari 1 - 5 April 2013 

Jumlah Profit: USD 6,031.00 (RM 18,439.76)
Peratus Keuntungan Mingguan:+ - 6 %
(rate 5 Apr: USD 1 = RM 3.06)

5 April, malam. Harga mula naik, uptrend. Masa untuk mengaut keuntungan besar sikit. 
Alhamdulillah.






SEJARAH
Secara ringkas. Dulu saya trade forex, jatuh bangun, pahit manis, dan banyak belajar dalam tempoh 7 ke 8 tahun. Panjang kisahnya, lain kali kita boleh bercerita.

Sekarang, saya trade 'GOLD@Emas@XAU'. Sebab, banyak sangat pendapat pasal hukum forex. Saya  tak menyebelah mana-mana, biar orang yang arif tentukan. Lagipun, apabila ada pilihan lain, ambiklah pilihan itu.

Sebab lain, saya semakin jatuh cinta dengan gold/emas. Lebih predictable, untuk jangka panjang. Berbanding currency yang boleh naik ke puncak gunung Everest, tapi adakalanya menjunam ke dalam laut ke paling dasar. 

Memang gold untuk short term dan medium term, ada masanya harga menjunam turun, tapi saya seorang long term punya trader. So, tak pernah risau kalau harga turun ke naik, yang penting saya buka position pada timing yang betul, dan buka lot kecil ikut kemampuan modal, dan tidak tamak untuk gandakan cepat untuk kaut untung besar. Yang penting juga disiplin, untuk maksimakan keuntungan. 

Lagipun, trading ni bukan full time, ada buat bisnes lain jugak. Bila dapat untung dari trading, beli emas fizikal juga. 


PELABURAN YANG SAYA BUAT SEKARANG
Apa yang saya buat sekarang ni, pelaburan yang real punya, dan  sangat selamat, 99.9% duit modal selamat, dan berpotensi dapat untung yang lebih besar berbanding pelaburan biasa di luar sana. Pengalaman banyak mengajar saya, banyak kali saya terjatuh dan tersesat dulu, dan sekarang saya dah jumpa jalannya. Saya dah ada peta, dah tau mana jalan nak ambik, mana ada jurang, mana ada binatang buas. Siapa yang nak join saya, dipersilakan join the group. 

Cuma, saya nak pesan, perjalanan kita ni aku ambik jalan jauh sikit. Sebab, dari pengalaman, jalan short cut lah yang banyak perkara tak diduga. Biar jauh, asalkan dalam perjalanan kita boleh kaut sebanyak emas di jalanan, kita penuhkan karung kita. Sambil tu, kita jahit dan besarkan karung kita setiap masa. Tapi yang paling penting dan utama, nyawa kita selamat dan sampai ke destinasi. 

Saya tahu, banyak yang suka ambik shortcut, penuhkan karung yang tak seberapa besar dengan banyak emas sekaligus. Last last karung yang dijunjung koyak, emas bertaburan, dan menimpa diri sendiri, dan tamatlah riwayat.

Siapa yang nak jalan sendiri, dipersilakan. Hutan belantara itu terbentang luas, dan ada banyak jalan, banyak liku. Kuatkan semangat, cukupkan bekalan. Kalau terjatuh, bangun balik dan belajar sesuatu kenapa boleh jatuh. 

Siapa yang nak join, selamat datang diucapkan. 
Last call adalah sehingga 7 April 2013 sahaja. 
Lepas tu kita mulakan ekspedisi mengumpul 'harta karun'.


MODUS OPERANDI SAYA PUNYA SISTEM
Dibuka mulai hari ini 2 April , sampai 7 April 2013 sahaja. Saya nak mereka yang betul-betul serius je join team ni. Saya ambik pun tak banyak.   Target kita nak untung secara konsisten long term, bukan untung bayak sekaligus tapi lepas tu hangus.

Bayaran dan deposit guna akaun bank. Tak  pakai e-currency dan seangkatan dengannya. Sila simpan deposit slip untuk rujukan di masa depan. Apa-apahal perkara tak diingini berlaku boleh rujuk pihak bank. Tapi insyaallah semuanya berjalan lancar.
Jumlah minima tak ada. Tak kisah nak join berapa. Tapi agak-agak yang berpatutan la, kalau join seringgit macam tak logik. Biasanya kalau skim piramid, ada jumlah ditetapkan, to make sure they can pay the monthly 'profit', dan boleh tahan lama.

Saya trade dengan broker yang ada kredibiliti, berdaftar dan selamat. Bukan broker berisiko. Sebab, kalau dah untung besar, tapi lepas tu tak boleh nak withdraw, pun nak buat apa.

Tak ada komisyen atau bonus kalau anda ajak member join, sebab ini bukan skim piramid. Skim piramid sentiasa perlukan orang baru join (dengan amaun ditetapkan) untuk memastikan piramid itu tak runtuh.

Saya akan buat surat akujanji, yang menyatakan saya terima duit deposit anda, beserta butiran lengkap. Dokumen original bertandatangan dan bercap jari, saya akan hantar by post. Bukan surat perjanjian, sebab perjanjian kena ada dua belah pihak, tapi agak sukar jika anda duduk jauh dari lokasi saya. Saya tak pasti dari segi law, legal ke tak dokumen ni, tapi ia sebagai komitmen dari saya yang saya ni wujud, dan serius dan betul-betul punya trading. Ini untuk kepada sesiapa yang minta lah, especially yang berjumlah besar. Kalau jumlah kecil, saya rasa deposit slip di atas dah cukup sebagai dokumen sokongan. Tapi jika anda request, saya boleh sediakan juga.

Saya tak trade setiap hari. saya cuma masuk market, kalau situasinya sesuai dan meyakinkan. 

Saya ada teknik dan formula yang memastikan keuntungan dimaksimakan. Orang lain akan trade 2 way, masa harga naik dan harga turun, buy and sell, memang boleh untung besar cara tu. Tapi saya lebih suka cara santai. Tak nak risikokan duit modal anda. Saya play safe, cuma buy je, sebab untuk jangka panjang harga emas akan naik. Mustahil harga emas sekilo akan turun sama  dengan harga tepung sekilo. Dia ada limit dia. Dan saya ada cara nya, bukan main klik buy je. Walau harga turun menjunam, dalam penurunan tu, dia bukan terus menerus, ada masa dia akan ambik oksigen naik atas kejap sebelum turun baik, so masa tu la kita boleh kaut untung. Dan bila masa dia sedia untuk naik terus, masa tu la kita kaut untung besar-besaran. Insyaalah dengan teknik yang saya pelajari, tak akan margin call (rugi). Untung pun memang lumayan.

Target untung tak tetap. Ini bukan skim cepat kaya. Ia bergantung kepada pergerakan harga emas. Keuntungan dengan kaedah ini dalam anggaran 40% hingga 100% setahun, or maybe lebih. Ia berbeza dengan jual beli emas fizikal. Harga pun trade pada harga spot, bukan daily market price. Sebab tu untung pun lagi tinggi berbanding jual beli emas fizikal.

Pembahagian untung, saya akan ambik 20% dari keuntungan anda nanti. Contohnya, anda untung RM 100,000, saya akan ambil RM 20K, dan 80K dibayar ke akaun bank anda. Semuanya telus, sebab statement akan diberikan sekali dengan formula pembayarannya pada hari pembayaran. Update 27 April: Untung akan diberi penuh, tak perlu bagi dua. Anda akan dapat FULL PROFIT. Sebagai tanda penghargaan dari saya di atas kepercayaan yang diberi.

Saya tak terror. Ramai lagi otai di luar sana yang lebih berpengalaman dan handal dalam trading. Saya just berkongsi sedikit ilmu dan kemahiran yang saya ada, di samping membantu anda yang mahukan satu pelaburan yang selamat 99.9% duit modal, di samping pulangan yang agak lumayan berbanding pelaburan konvensional.

JOIN CEPAT
Yang nak join, sila isi borang.
Saya akan bagi nombor akaun bank untuk anda bank in.
Lepas tu, kita boleh terus trade.

Sebarang pertanyaan ajukan ke:

pelaburanpalingselamat@gmail.com




gambar hiasan: 
Duit bukan segala-galanya, tapi segala-galanya perlukan duit. Kita gunakan duit, jangan duit gunakan kita. 
Gunakan untuk kebaikan.




Soalan:
Ini antara soalan yang  saya terima menerusi email:

1) Berapa jumlah minima?
Seperti tertera di atas, tiada jumlah minima. Ikut kemampuan anda. Tapi, saya nasihatkan, kalau contohnya anda ada simpanan 100K, jangan labur semua. Sebab, kita tak tau in case ada kecemasan dan sebagainya.

2) Kenapa 99.9%, bukannya 100% selamat?
Baki 0.1% tu saya simpan, in case saya tersalah klik (human error), atau sebab lain yang mungkin tak masuk akal buat masa ni. Contohnya seperti tiba-tiba suatu masa nanti ada orang berjaya mencipta emas buatan hingga menyebabkan harga emas turun ke seringgit sekilo, contohnya la. Tapi ia agak mustahil, sebab hanya Dia yang mencipta dan mengawal emas. Berbanding 'kertas' dipanggil wang, boleh dicetak seberapa banyak pun, dan bila dah banyak sangat dicetak, nilainya pun dah tak ada.

Lagipun ia berkaitan konsep permintaan dan penawaran, kalau harga emas turun pun, tak akan sampai tahap terlalu murah. Lagi-lagi zaman sekarang ni, kesedaran orang tentang emas semakin tinggi. Takkan tauke emas nak jual murah pulak, tak pernah dalam sejarah Poh Kong atau Habib jual 50% diskaun, tapi bisnes dioarang masih maju, main berkembang adalah. Sebab, 2 benda je yang ada nilai untuk matawang iaitu emas dan perak. Kalau tengok sejarah pun, setiap tahun semakin naik.

3) Modal boleh keluar anytime ke?
Boleh. Tapi ambik masa sikit lah nak withdraw, bukan boleh on  the spot macam dari Maybank2u.

No comments:

Post a Comment